vrijdag 6 december 2013

3 WORKSHOPS OP DE BASISSCHOOL VOOR GROEP 3, 4 EN 5

In november heb ik 3 workshops mogen geven rond het thema pesten en sociale weerbaarheid aan groep 3, 4 en 5 op de basisschool van mijn zoontje in Edam. Drie vrijdagen één uur tijdens gymles met de gehele groep. Een uitdaging! 
De opzet van de workshops:

Workshop 1
·         verschil plagen en pesten
·         grenzen
·         complimenten
 Workshop 2 
·         stoplichtmethode (sub assertief gedrag / assertief gedrag / agressief gedrag)
·         eigen mening geven
·         lichaamstaal (ruimte innemen)
 Workshop 3 
·         rollen in de groep
·         zeggen waar je last van hebt
·         hulp vragen en bieden


De workshop bestaan uit kringgesprekjes, opdrachten en spelvormen. Elk kind zal er op zijn eigen niveau iets van opsteken. En.. het is vooral leuk en speels en er zit voldoende beweging in. 

Hartverwarmende reacties van ouders:
  • Mooi plan, lijkt me van meerwaarde voor de kinderen!
  • Wat een goed initiatief! Hopelijk krijgt elke klas op elke school hier trainingen in. Veel plezier met de trainingen!!
  • Wat een leuk initiatief, dank voor het bericht. Ik wil graag begeleidend erbij zijn
  • Wat goed van je om deze workshops te geven. En fijn dat je daarvoor de ruimte krijgt. Volgens mij heeft ieder kind er wat aan, ook al wordt er niet gepest. 
  • wat leuk dat je dit gaat doen! veel plezier en succes de aankomende vrijdagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten